Backend Developer / Symfony
PHP Backend Developer
*Molim, prijavite se preko nas, brže je i imate prioritet
Uslovi
- Budžet: Nije definisan ili ograničen, zavisi od iskustva
- Senioritet: Od 3 godine naviše
- Remote / Office : Remote friendly, više office-a dok je onboarding, kasnije remote friendly, sa makar 1 ili 2 dana u kancelariji zbog sastanaka.
- Lokacija: Novi Sad
- B2B : Nije opcija
Opis posla
Kao iskusan backend developer, radićeš sa našim inženjerima i frontend developerima na isporuci odličnih website-ova i aplikacija, baziranih na modernim CMS sistemima. PHP i MySQL su tvoj svakodnevni fokus i rešavanje problema je tvoja priroda. Kao osoba si organizovan, analitičan i usmeren ka rešavanju problema. Istinski uživaš i dobro funkcionišeš u radu u timu.
Bio bi fokusiran na sledeće stvari:
- Izrada visoko kvalitetnog, održivog i dobro testiranog koda
- Planiranje, estimacija i implementacija novih funkcija aplikacija
- Pravljenje koda i biblioteka za buduću upotrebu i refactoring po potrebi
- Proaktivno razmišljanje i podrška timu kada projekat to zahteva
- Praćenje i usavršavanje koda i procesa u okviru tima
Čime ti doprinosiš:
- Iskustvo u razboju modernih aplikacija od makar 3 godine
- Efikasnost u PHP i MySQL
- Server scripting (Perl, Python, Bash…) kao vredan dodatak tvojim znanjima
- Razumevanje da je neophodno organizovanje posla pomoću Source Control i alata za upravljanje projektima
- Otvorenost u vezi postavljanja pitanja i davanja/primanja iskrenih mišljenja u vezi vašeg rada i posla
- Verovanje u to da marljiv rad uz urednost i preciznost nisu samo dosadne fraze nego mindset
- Nivo poznavanje engleskog uz koji nije potreban google translate.
- Odličan plus je poznavanje Contao CMS i/ili Typo3 CMS, kao i poznavanje Symfony
Šta nudimo ako nam se pridužite:
- Stalno zaposlenje
- Fleksibilni radni sati i uslovi
- Budžet za lični razvoj
Budžet za dodatnu opremu - Rast plate u skladu za napretkom
- Dodatni dani bolovanja
- Referal program
- Poštovanje i podrška vaših profesionalnih i ličnih ciljeva
- Prijateljski tim i prijatna atmosfera
- Besplatni sokovi, zdrave grickalice i poneki ručak
Detaljnije o poziciji
Stručno usavršavanje?
Za svakog zaposlenog imamo definisani godišnji budžet za razvoj, i u okviru tog procesa definišemo na koje će edukacije i stručno usavršavanje zaposleni ići. Bitno nam je da se usavršavanje razvija u pravcu koji je u skladu sa ciljevima kompanije kao i željama zaposlenog.
Da li se radi prekovremeno?
U principu ne, ako i bude to je po modelu odobrenih prekovremenih sati: Dogovorimo se kada bi to bilo, a za uzvrat mogu da se dobiju slobodni dani ili da se odobri isplata za te sate. Od kada imamo kancelariju u Srbiji, tu situaciju smo imali samo 2 puta.
Outsorcing ili inhouse?
Razvijamo sopstvena rešenja, mi smo kreativna agencija koja se bavi sledećim oblastima: Branding, Employer Branding, Digital Transformation, Digital Solutions, Campaigns, Design, Branding Strategy, Content Management, Motion and Video design, Web, i Online Marketing, i za svoje klijente kreiramo projekte iz ovih oblasti.
Koje alate koristimo?
Alati/tehnologije: PHP 7/8, MySQL/Maria DB, Github, editor/IDE po izboru, Debian Linux serveri, Contao CMS/TYPO3 CMS, i još i više Symfony. SASS, Vanilla JS, neki JS okviri za AI/VR/3D (ThreeJS, AFrame) i u manjoj meri Bash/Shell, Python, malo ABAP, ponekad VBA i/ili ASP (veoma retko)
IDE/Editor: Po izboru programera, ono što najviše voli da koristi, Kontrola izvornog koda: Github, Publishing: composer / Packagist (ili Github); Alat za upravljanje projektima: Redmine, Trello (neki retki slučajevi), Vireframing/Logic: Adobe KSD, Octopus, Miro
Koje tehnologije koristimo?
Alati/tehnologije: PHP 7/8, MySQL/Maria DB, Github, editor/IDE po izboru, Debian Linux serveri, Contao CMS/TYPO3 CMS, i još Symfony. SASS, Vanilla JS, neki JS okviri za AI/VR/3D (ThreeJS, AFrame) i u manjoj meri Bash/Shell, Python, malo ABAP, ponekad VBA i/ili ASP (veoma retko)
Osnova već́ine naših projekata su modernije verzije CMS-a zasnovane na PHP-u (Contao CMS, TYPO3) i shop sistemima (Shopware, Shopify). Nadograđujemo ga prilagođenim modulima, dodacima koji koriste PHP/MySQL, temama, dinamičkim elementima i frontend komponentama (HTML, SCSS i JS).
Mindset ili senioritet?
Oba, ali ako se misli na to da li su nam bitnije godine iskustva ili pristup i stav prema poslu, onda preferiramo mindset. Ponekad to što se neko dugo bavi nečim ne znači nužno da je dobar u tome, volim da vidimo da se kroz vreme, radi i iskustvo napredovalo.
Koju metodologiju razvoja softvera koristimo?
Najtačniji odgovor bi bio da se koristi mešavina agilnih i lean metodologija. Nemamo jedan model koji koristimo u svim situacijama i koji u potpunosti pratimo, ali to dosta zavisi od projekta, njegove veličine, šta treba da se uradi, koji su tehnički zahtevi i slično.
Nemamo zvanično definisanu metodologiju, ako bismo to morali pobliže da objasnimo, to bi bilo nešto slično agilnom kaizenu.Koliko dugo u proseku radite na jednom projektu?
Projekti na kojima radimo mogu biti kraći (1-2 nedelje), srednje dužine (1-3 meseca), no imamo projekte koji traju i duže od 3 meseca (3-6 meseci). Imamo i dosta projekata u kojima radimo poboljšanja u sprintovima, odnosno: uradimo delivery za klijenta koji se tiču inicijalnog plana projekta, a nakon nekoliko meseci uradimo još jedan sprint, gde radimo na poboljšanjima ili novim elementima.
Postoji li test okruženje?
Da, postoji. Ne radimo izmene na live projektima. Imamo razvojne servere i platforme za testiranje
Postoji li mogućnost rada od kuće?
Podržavamo fleksibilnost i bitno nam je da to svi zaposleni znaju. Ako bismo morali da biramo između dolaska u kancelariju i rada od kuće, malu prednost dajemo radu iz kancelarije, jer mislimo da je ponekada lakše u direktnoj i neposrednoj komunikaciji rešavati izazove u toku dana, ali je svakako rad od kuće nešto što dosta naših kolega praktikuje tokom radne nedelje.
Takođe nam je bitno da jasno iskomuniciramo da tokom onboarding procesa preferiramo da novozaposleni budu većinom u kancelariji jer mislimo da je to bitno za uspešan proces integracije u sam posao, projekte i tim.
Na koji način ulažemo u stručno usavršavanje zaposlenih?
Za svakog zaposlenog imamo definisani godišnji budžet za razvoj, i u okviru tog procesa definišemo na koje će edukacije i stručno usavršavanje zaposleni ići. Bitno nam je da se usavršavanje razvija u pravcu koji je u skladu sa ciljevima kompanije kao i željama zaposlenog.
Kolko su česti release-i?
Imamo široku kombinaciju prilično malih do velikih i kompleksnih web rešenja i aplikacija – nemamo jedinstven raspored release-a, jer svi projekti imaju svoje specifične potrebe, zahteve i dinamiku koja je potrebna za realizaciju.
Koliko često postavljamo ciljeve i targete?
Odgovor na ovo pitanje možda zahteva dublje razumevanje da li ste mislili na projekte, taškove u okviru projekta, timske targete, kompanijske, lične za zaposlene?
Ono što uopšteno i načelno možemo da kažemo je da je SMART metodologija dobra osnova kada govorimo generalno o postavljanju ciljeva i da se njome i vodimo.
Broj zaposlenih u kompaniji I veličina tima?
U celoj kompaniji nas ima oko 70ak, ako govorimo samo o ljudima koji su u Srbiji, odnosno Novom Sadu, ima nas oko 15ak. Veličina tima zavisi od konkretnih projekata, pošto imamo organizaciju koja najviše liči na matrix strukturu. U zavisnosti o kakvom projektu se radi uključeno je više ljudi iz različitih timova i u različitim fazama projekta (Dizanjeri, Developeri, Podrška, kolege iz Online marketing i sl.).
U Novom Sad se nalaze kolege koje pokrivaju sledeće oblasti: Web Development, System Administration, Project Management, HR, Web and Client support.
Da li ću raditi na razvoju novog softvera ili održavanju postojećeg?
Obično radimo na razvoju novih projekata, a potom tokom vremena radimo održavanje. Za to vreme održavanja ponekad radimo manje ekstenzije ili vršimo određenja poboljšanja. Nemamo mnogo kontakta sa “legacy” softverima/kodom, iz razloga što sve redovno ažuriramo, da bi imali tech stek na koji možemo da se oslonimo i sa koji možemo da radimo.
Da li ću imati direktan kontakt sa klijentima?
Ne, Backend developer nema direktan kontakt sa klijentima, imamo Project Managera i Team lead koji komuniciraju sa klijentima.
Da li se radi u timu ili jedan programer pokriva jedan projekat?
Kod nas je rad koncipiran po timovima, i ako se desi da je na nekom manjem projektu jedan programer, on je deo tima koji radi na tom projektu i čine ga i kolege iz ostalih oblasti (dizajneri, online marketing, pm i sl.)
Koliko sati traje radno vreme?
Radno vreme traje ukupno 7,5 sati dnevno plus pauza za ručak koja nema ograničenje u trajanju, s tim što bi napomenuli da je radno vreme fleksibilno.
Kako su timovi struktuirani?
Struktura tima na projektima, tj. Kolege koje će raditi na istom zavisi od samog projekta.
Tim u Novom Sadu sastavljen je od: Team Lead-a/FS developera, 5 Frontend Developera, Backend developera, System Administratora, dvoje kolega koje se bavi Web Supportom, PM, HR Manadzera i HR/Office assistant. Tim u Nemačkoj čine Dizajneri, Project menadžeri, Social media menadžeri…
Da li postoji predefinisan system napredovanja? Ukoliko postoji, kako je definisan u kratkim crtama?
Mi nismo jako veliki system i trudimo se da imamo flet strukturu, bez izražene hijerarhije. To ne znači da napredovanje ne postoji ali je ono više linerano nego hijerarhijski. Napredovanje kao takvo za svakog zaposlenog nam je jako bitno i zato imamo za sve zaposlene godišnje planove razvoja i definisane budžete za te aktivnosti.
Kako formirate taškove i development backlog?
Projekat raščlanjujemo u različite grupe i kreiramo zadatke (tzv. issues) u Redmine-u (PM tool-u koji koristimo) na osnovu početne procene uključenih koraka. Dodatni rad, Support zahtevi, funkcije ili prijave bug-ova se prate u Redmine-u kako bi se obavili na što pregledniji način. Ponekad imamo određeni broj taškova koji nisu hitni, i na koje se vraćamo kada je optereccenje na projektu malo manje.
Kako izgleda vaš onboarding process?
Prvog radnog dana novozaposleni se upoznaje sa kompanijom, vrednostima, sa tehničkim stvarima u vezi same kancelarije i posla koja će obavljati. Prve nedelje ima sastanak sa HR-om, PM-om i 4 sastanka sa Team lead-om. Nakon 2 i 4 nedelje ima dodatne sastanke sa PM-om jer nam je bitno da ispratimo kako teče proces učenja i privikavanja na alate koje koristimo za projekte. Takođe nakon inicijalne prve nedelje, postoje nedeljni sastanci sa Team Lead-om u trajanju od 1h, i to su individualni sastanci/ tehničke feedback sesije koji svi zaposleni u web timu imaju svake nedelje.
Prvi veći i zvanični review je nakon 3 meseca, a drugi nakon 6 meseci.
Koliko dugo traje projekat za koji imate otvorenu poziciju i kakve garancije dajete za stabilnost posla kada ilia ko se projekat završi?
Nemamo jedan projekat, nego uvek više projekata na kojima radimo, a na kom projektu ćete potencijalno raditi zavisi od toga gde nam u tom momentu bude bila potrebna podrška.
Projekti mogu biti kraći (1-2 nedelje), srednje dužine (1-3 meseca), no imamo projekte koji traju i duže od 3 meseca (3-6 meseci).
Mi nismo outsoursing firma nego kreativna agencija, i samim tim biznis model je drugačije postavljen u agencijama nego u outsoursing kompanijama. Postojimo i poslujemo u Srbiji od 2017. Godine i sa puno klijenata sarađujemo duži niz godina.
Da li postoji mogućnost napredovanja?
Naravno, i ono nam je jako bitno i zato imamo za sve zaposlene godišnje planove razvoja i definisane budžete za te aktivnosti.
Želimo da naglasimo da mi nismo jako veliki sistem i trudimo se da imamo flet strukturu, bez izražene hijerarhije. To znači da je napredovanje više linerano nego hijerarhijski.
Hoću li biti okružen seniorima u timu?
Da, Team lead koji vodi Web deo je Full Stack Developer koji se time bavi skoro 20 godina. On će biti direktno nadređeni i mentor ovoj Backend poziciji.